Zoals Remco Campert het zo mooi zegt: “Schrijven is luisteren met je ogen dicht.” De juiste woorden vinden is dan ook een kwestie van goed luisteren. De kracht van mijn schrijven ligt in mijn inlevingsvermogen en heldere, aansprekende schrijfstijl. Alles wat we schrijven is een vertaling. Wat wil je eigenlijk zeggen?
Ik probeer mijn kinderen uit te leggen dat taal het mooiste én het moeilijkste is wat er is. De juiste woorden vinden is wat mij van jongs af aan heeft laten schrijven. Life is about stories. Persoonlijke verhalen, het verhaal achter een event, het verhaal van een merk. Mijn talent ligt in het vermogen om verhalen van anderen in woorden te vangen. De sfeer van een evenement voor mensen met een verslaving weergeven zodat het voelt alsof je erbij bent, of de blije dansers bij een festival op papier evenveel energie geven als in het echt.
Door de jaren heen heb ik de mooiste verhalen geschreven: profielen van werkzoekende mensen die zichzelf een beetje vergeten waren, de visie van een ontwerper in woorden vangen, of de avonturen van Rob Lutter van 6000 woorden naar 1500 terugbrengen, maken dat ik geniet van wat ik doe.
Mensen maken een organisatie. Duidelijk maken hoe een afdeling is ingericht, wat een organisatie of project bijdraagt aan de maatschappij en wat dat doet met de mensen die er het werk moeten doen: een beetje inzicht helpt je vaak een heel eind op weg. Als adviseur weet ik de behoefte van anderen te doorgronden en sla ik een brug tussen wat men vanuit emotie drijft en de dagelijkse werkelijkheid waar we allemaal mee te maken hebben.
Structuur aanbrengen, een strategie uitzetten en sturen op inhoud en resultaat. Van het implementeren van beleidsstukken tot het signaleren van mogelijkheden en vooral aandachtspunten om een project zo te laten slagen dat het zijn doel niet uit ogen verliest. Ik schakel graag snel en ben er van overtuigd dat als mensen zich gehoord voelen, het belangrijkste werk al is gedaan.
Daarin zoek ik de diversiteit en wisselwerking tussen inhoud, initiatieven ontplooien, een team opbouwen en nauwe samenwerking met collega’s en externe partijen, zoals ketenpartners en creatievelingen. Strategisch inzicht, een doorpakkersmentaliteit en sterk organisatorisch vermogen combineer ik met enthousiasme en betrokkenheid: iets wat door collega’s en opdrachtgevers erg in mij gewaardeerd wordt.
Strategisch advies 100%
Teksten schrijven 90%
Communicatieplannen en -strategieën 100%
Projectmanagement 80%
Stakeholdermanagement (draagvlak) 90%
Interne communicatie 95%
Kopje koffie en een goed gesprek 100%
Digitale media en intranet 90%